איך לבחור את האחד/האחת?
top of page
עו״ד אלינור ברגר - משרד עורכי דין וגישור

מאמרים

איך לבחור את האחד/האחת?

בחירת עורך דין לענייני משפחה, גירושין וירושה היא אינה משימה פשוטה. ייעוץ וליווי משפחתי מסוג זה טומן בחובו מורכבויות רבות ומצריך רגישות, הקשבה, יכולת תמרון והכלה גם יחד.



כיצד תדעו לבחור את איש או אשת המקצוע שילוו אתכם בתקופות שונות בחייכם, ייעצו לכם בתבונה, ברגישות ובנחישות וגם יובילו אתכם לתוצאות המשפטיות הרצויות?


ריכזתי עבורכם את חמשת העקרונות החשובים לבחירה זו:

  1. פגישת ייעוץ ותאום ציפיות במסגרת פגישה זו משוחחים בפתיחות על המצב המשפטי בו נתון אותו אדם, מבינים את נסיבות המקרה, בוחנים את הנפשות הפועלות המעורבות בסיטואציה ומגדירים את המטרות הרצויות. פגישה זו היא פגישה מקצועית ובעלת ערך רב, זו גם הסיבה שעורכי דין מנוסים יגבו בעבורה תשלום.

  2. זמינות ונגישות בתחום רגיש כדיני משפחה חשוב לבחור בעורך דין אשר מבין כי הלקוח זקוק לאוזן קשבת, לתשובות לשאלות המתעוררות תוך כדי התהליך, לעדכונים שוטפים ואף לחשיבה משותפת מעת לעת.

  3. השקפת עולם ואופי בעולמם הרגיש של דיני משפחה וירושה הכימיה בין עורך הדין ללקוח חשובה אף יותר מבתחומים אחרים. תפיסת עולמו של עורך הדין, יכולתו לנהל שיח בגובה העיניים, צורת התקשורת ויכולותיו הבינאישיות - כל אלה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון, כאלה שעשויים להשפיע על תוצאות ההתקשרות.

  4. שנות ניסיון ומיקוד מומחיותם של עורכי דין נרכשת לאורך זמן ובאמצעות התמקדות בתחום נבחר. ככל שעורך הדין עוסק זמן רב יותר במקצוע, פוגש במצבים מורכבים, פותר בעיות, מתנסה ומגיע לתוצאות, סביר להניח שיידע לפעול על סמך נסיונו ובהתבסס על לקחים שלמד ומסקנות שהסיק במרוצת השנים. למגוון המבנים המשפחתיים הקיימים היום ישנה השפעה ישירה על סוגיות שונות העלולות להתעורר בעת מחלוקת ועו״ד המייחד את עיסוקו לתחום זה, יטרח ויקפיד ללמוד באופן שוטף ולהעמיק את ידיעותיו הן בנוגע לשינויים החברתיים והן לגבי חוקים ופסיקות המתייחסים אליהם.

  5. יכולת תמרון והתנהלות בערכאות השונות בדיני משפחה, בשונה מכל תחום משפטי אחר, קיימות שתי ערכאות משפטיות: בית משפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. לשתי הערכאות סמכויות מקבילות לדון בעניינים הכרוכים בגירושין, מזונות, משמורת וכו’. חשוב לוודא כי עורך הדין הנבחר על ידכם יידע להתנהל בשתי הערכאות ויכירן במידה שווה, בביטחון ואופן שישרת אתכם נאמנה.

בשל הרגישות והמורכבות הכרוכות בהחלטות שישפיעו על המשך חייכם, אני ממליצה לכם לבחור בקפידה את מי שילווה אתכם ברגעים המאתגרים הללו. היוועצו בחברים ובקשו את המלצתם, חפשו ברשת ושאלו את כל השאלות שעל ליבכם.

בחרתם? כל שנותר עתה הוא לתת באותו עורך דין אמון ולבטוח כי הוא מבצע את עבודתו במקצועיות ומכל הלב.


משרדנו מתמחה בדיני משפחה, ירושה, גישור וליווי משא ומתן. לשאלות וייעוץ משפחתי צרו קשר.


אין הכתוב מהווה ייעוץ משפטי, כל מקרה ומקרה יידון לגופו בייעוץ אצל עורך הדין באופן פרטני ואישי.

bottom of page