״באיזה שלב נכון לפנות לעו״ד לענייני משפחה?״
top of page
עו״ד אלינור ברגר - משרד עורכי דין וגישור

מאמרים

״באיזה שלב נכון לפנות לעו״ד לענייני משפחה?״

שאלת ה״מתי נכון לפנות״ היא שאלה שחוזרת ועולה בפורומים שונים וברשתות החברתיות ולכן החלטתי להעלות על הכתב את דעתי בנושא.

אתחיל בהתחלה:

עורך דין לדיני משפחה עוסק בתחומים שונים שהמשותף להם סובב, במישרין או בעקיפין, נושאים של הקמה, ניהול וגם פירוק משפחה.

בין העיסוקים המרכזיים של עו״ד משפחה ניתן למצוא עריכת הסכמים בין בני זוג, הליכי גירושין, אפוטרופסות, משמורת, צוואות וירושות, חלוקת רכוש, הסכמי ממון ועוד.

בכל אחד מן הנושאים שהזכרתי, ההמלצה היא אחת וחד משמעית:

לפנות לעו״ד בשלב מוקדם ככל שניתן.


זה נכון, התא המשפחתי שיצרנו או שאליו נולדנו ובו גדלנו, הוא יחיד ומיוחד ויש להעריך אותו, להוקיר אותו ולתת לו את הכבוד המגיע לו. בד בבד, לעיתים נוצרות מחלוקות וצצים סכסוכים בהם היינו אנו זקוקים לסיוע, הנחייה והכוונה על מנת להגיע לפיתרון שיסב כמה שפחות נזק, ימנע הסלמה מיותרת, אובדן שליטה על הסיטואציה או חלילה - נתק משפחתי.


חשוב לדעת כי בישראל נחקקו חוקים נרחבים כדי שלעורכי דין תהיה היכולת לנהל מחלוקות במידת מורכבות משתנה וכן לספק כלים להסדרת סכסוכים ולפיתרון אי הסכמות, הכל על מנת שענייני המשפחה יטופלו בדרך הטובה ביותר, תוך שמירה על האינטרסים של הצדדים המעורבים.


במקרים של אי הסכמות משפטיות בתוך המשפחה, חשוב שלכל אחד מהצדדים יהיה ייצוג משפטי איכותי מטעם עורך דין המתמחה בתחום אשר יוכל להגן על זכויותיהם ולסייע למיוצגיו במימוש האינטרסים שלהם.

חשוב לבחור בעורך דין לענייני משפחה כיוון שהוא נדרש להתנהל באופן מיטבי הן בהיבט המקצועי והן בהיבט האישי מפאת הצורך המובהק באיזון בין רגישות לנחישות.


זיכרו כי במקרים רבים העמדה שנוקט אדם העומד בפני מחלוקת משפטית משפחתית נובעת ממקום אמוציונלי ועלולה לגרום לאותו אדם נזק ממשי. הייעוץ המשפטי, בנוסף ליתרונותיו הרבים, מהווה גורם פוקח עיניים, כזה הממתן תגובות שאינן שקולות ומונע נקיטת פעולות שעשויות לפגוע בהליך שעל הפרק.


נכון לערב את עורכי הדין בשלב מוקדם ככל שניתן כיוון שזוהי הדרך הנכונה ביותר להשגת התוצאות האופטימליות בכל הליך משפטי ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסכסוכים משפחתיים שעשויים להיות מורכבים וטעונים רגשית.


משרדנו מתמחה בדיני משפחה, ירושה, גישור וליווי משא ומתן. לשאלות וייעוץ משפחתי צרו קשר.

אין הכתוב מהווה ייעוץ משפטי, כל מקרה ומקרה יידון לגופו בייעוץ אצל עורך הדין באופן פרטני ואישי.

bottom of page