הליך גירושין מהיר | יש דבר כזה?
top of page
עו״ד אלינור ברגר - משרד עורכי דין וגישור

מאמרים

הליך גירושין מהיר | יש דבר כזה?

ההחלטה להתגרש מתקבלת בדרך כלל כשישנה הבנה שמערכת היחסים הזוגית הגיעה לקיצה.

בהרבה מהמקרים הליכי הגירושין נמשכים זמן רב ועלולים להיגרר אל תביעות וסכסוכים משפטיים ואף גרוע מכך, להכפשות, שקרים, קטנוניות ועקשנות גרידא,

שלא להזכיר את ההוצאות הכספיות הגבוהות הכרוכות בעניין.

מקובל לחשוב כי אין מנוס מהליך גירושין ממושך, יקר וכאוב ואכן, ניהול הליך הגירושין בערכאות עלול להיות כזה. ידוע כי ככל שההליך נמשך זמן רב יותר, כך המתח בין בני הזוג עולה, ההוצאות הכלכליות מצטברות ובעיקר ומעל הכל, נגרם סבל מיותר לילדי המשפחה אשר עומדים ממילא בפני מציאות מורכבת.


אז מה האלטרנטיבה? האם אפשר אחרת?

התשובה היא כן, ניתן להתגרש אחרת - במהירות, בכבוד ובהסכמה,

ובמילים אחרות, גירושין באופן מוסכם באמצעות הליך גישור לגירושין. 



תביעת גירושין המנוהלת בבתי המשפט יכולה להימשך חודשים ארוכים ואף שנים, בעוד שהליך גירושין בהסכמה באמצעות מגשר או מגשרת, יכול להימשך שבועות ספורים בלבד או חודשים בודדים, בתלות כמובן במורכבות ההסכם, בזמינות הגורמים המעורבים ובנכונות לסיים את ההליך בפרק הזמן הקצר ביותר ועל הצד הטוב ביותר.

הסיבה המרכזית למשך הזמן הקצר טמונה בהנחה שבני הזוג יהיו מסוגלים, בליווי מקצועי, ממוקד וקשוב, להגיע להסכמה על נושאים מהותיים, לקיים תקשורת רציפה יותר, לייצר שיח פתוח ושוויוני ולבנות תשתית אשר תסייע לזוג להגיע להחלטות והבנות בנושאים שאמורים להיות בהסכם הגירושין הסופי.


הליך הגישור מאפשר לזוג להתייחס לנקודות הדורשות התייחסות מתוך אינטרס משותף לסיום מכבד למערכת היחסים הזוגית ושם דגש על מניעת משברים מיותרים שעלולים להיגרם כתוצאה מגירושין קשים, הן מצד הילדים, הן בפן הכלכלי והן מההיבט הרגשי.


חשוב להבין כי הליך הגישור מטרתו לעזור לבני זוג המעוניינים להתגרש להגיע להסכמות בדרך של הידברות והבנה. למגשר או המגשרת המלווים את הזוג אין את הסמכות להכריע מי צודק או טועה או לכפות פיתרון על מי הצדדים. מקומו או מקומה לסייע לבני הזוג לנהל הליך הוגן שבסופו יגיעו הצדדים להסכם שגובש לשביעות רצונם.


נסיים ונאמר כי שיתוף פעולה בין הצדדים הוא ה-מתכון לגירושין מהירים.

ככל שתסכימו מהר יותר בכל הסוגיות והמורכבויות הנוגעות לגירושין, כך תוכלו לחתום מהר יותר על הסכם גירושין ולהתחיל את הפרק הבא בחייכם.

כדי שתוכלו לעשות זאת בצורה הטובה, הנכונה והיעילה ביותר, מומלץ לפנות ולהיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני משפחה בכלל ובגירושין בפרט.


משרדנו מתמחה בדיני משפחה, גישור וליווי משא ומתן. לשאלות וייעוץ משפחתי צרו קשר.


אין הכתוב מהווה ייעוץ משפטי, כל מקרה ומקרה יידון לגופו בייעוץ אצל עורך הדין באופן פרטני ואישי.

bottom of page