ליווי בהליך גישור גירושין
top of page
עו״ד אלינור ברגר - משרד עורכי דין וגישור

מאמרים

ליווי בהליך גישור גירושין


כבר כתבתי בעבר על גישור, תכליתו ויתרונותיו, אך בחודשים האחרונים פונים אלי יותר ויותר לקוחות אשר מעוניינים להתגרש ביעילות, בכבוד ובהגינות ונוכחתי לדעת כי אחת הנקודות החשובות בהליך גישור אינה מדוברת או מוכרת מספיק.



מטבע הדברים בהליך שכזה, הנושאים המובאים אל השולחן רגישים, עמוקים וקשורים באופן אישי ביותר לחיי הזוג המתגרש, לכספים שנצברו בחיים המשותפים, למערכות היחסים של כל צד עם הילדים המשותפים, להרגלים המשפחתיים, לקשיים שצפו, לעלבונות, לויתורים וכיו״ב.

העיסוק בנושאים משמעותיים אלו עלול לגרום לעיתים לעימותים של סגירת חשבונות בחדר הגישור, לחשדות הנוגעים לנייטרליות של המגשר הנבחר ואף לספקות האם הבחירה באופן פעולה זה היתה נכונה לסיטואציה.


אם נחזור אחורה בזמן, כאשר בני זוג מחליטים להגיע לתהליך של גישור גירושין, הם למעשה מתחילים במערכת יחסים חדשה אשר נוצרת בינם לבין המגשר שבחרו. מערכת יחסים זו הופכת קרובה, חשופה ואינטימית ככל שמתקדם תהליך הגישור, אך יחד עם זאת חשוב לזכור כי מגשר גירושין אינו שופט ואין לו סמכות להכריע בין טענות הצדדים.


כאשר זוג מצוי בהליך גישור גירושין שכזה, הרבה פעמים אחד מבני הזוג ירגיש שהוא מעוניין לקבל ייעוץ נפרד, עצות משפטיות בהתאם לאינטרסים שלו - דבר שהמגשר, בהיותו ניטראלי, אינו יכול לתת.

אותו צד ירצה בעל מקצוע שידריך ויכוון אותו בדרך הטובה והמתאימה לו, על כן, משרדינו מציע שירות הקרוי "ליווי מאחורי הגישור". קרי, הזוג המתגרש הולך להליך הגישור, אך אחד הצדדים מלווה על ידי משרדינו "מאחורי הקלעים“, זאת במטרה להביא להצלחת הגישור באופן המיטבי עבורו.


האם כל צד יכול להיות מיוצג בהליך הגישור?

אתחיל בכך שכעיקרון התשובה היא חיובית, אך אני בתור מגשרת גורסת כי ככל שיתווספו גורמים וצדדים לגישור, מלבד הזוג עצמו כמובן, כך הנפיצות והאמוציות יתפסו את מקומם והליך הגישור יהיה בסכנה.


דעו כי גם אם אתם מנהלים הליך שכזה בפני מגשר מוסמך, מותר, מומלץ וחשוב לקבל ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין, במקביל לכך. יתרה מזאת, יותר ויותר מגשרים יציעו לצדדים להתייעץ באופן זה, כיוון שההסכמות הנדרשות בגישור מרחיקות לכת, ברות השפעה ותקפות לשנים רבות.


זו בדיוק הסיבה כי דווקא בעת מורכבת זו אין מקום להקשיב אך ורק ללב על בסיס אמוציונלי, רגשי ונוסטלגי ואפילו להיות מוזנים מאלפי דעות של אנשים שונים שעלולות רק לבלבל אתכם, אלא להיוועץ עם גורם מקצועי חיצוני, מנוסה ובלתי משוחד, עורך דין שייעץ וילווה אתכם במקביל להליך הגישור, שיאיר את הנקודות עליהן שווה להתעקש ויראה את הנושאים בהם עדיף לשחרר ולהתפשר, מתוך מחשבה עליכם בלבד, על טובתכם, רווחתכם ועתידכם.


משרדנו מתמחה בדיני משפחה, גישור וליווי משא ומתן. לשאלות וייעוץ משפחתי צרו קשר.


אין הכתוב מהווה ייעוץ משפטי, כל מקרה ומקרה יידון לגופו בייעוץ אצל עורך הדין באופן פרטני ואישי.

bottom of page